Πέμπτη, 17 Νοεμβρίου 2005
ΤΡΕΧΟΥΣΑ ΕΚΔΟΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΡΧΕΙΟ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ:





 
ΠΟΛΙΤΗΣ / ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΧΙΟΥ

14/11/2005

Η Κοινή είναι ένα κλασσικό χαρακτηριστικό δείγμα χωριού των νοτιόχωρων, που ξαναγεννήθηκε από τις στάχτες του μετά το «χαλασμό» του 1881, μεσουράνησε τις 10ετίες 1935-65 και τώρα είναι μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας, με τα μελαγχολικά δεδομένα να μας δείχνουν ότι δεν μπορεί να ακολουθήσει τον αναπτυξιακό ή απλά τον βιώσιμο ρυθμό άλλων κοντινών χωριών, όπως τα Νένητα, η Καλαμωτή, ο Καταρράκτης κ.α.
«Στην πάνω πόρτα μόνο το σπίτι της Βενετίας Σούτη, πλάι στην παλιά χωριοεκκλησιά, τον Αϊ Νικόλα, γλίτωσε από το σεισμό. Στην κάτω πόρτα έμειναν μερικά σπίτια και δύο τρία κουπαστά», μας λέγαν οι παλιοί. Οι ίδιοι υποστήριζαν ότι η Κοινή, σύμφωνα βέβαια με τα τότε πληθυσμιακά συγκριτικά κριτήρια, είχε τις περισσότερες ανθρώπινες απώλειες και υλικές ζημιές από τα άλλα χωριά. Την ώρα του σεισμού στο μεγάλο Πύργο, στη θέση του οποίου υπάρχει σήμερα το παλιό Σχολείο, γινόταν δημοπρασία. Εκεί σκοτώθηκαν οι περισσότεροι Κοινούσοι. Σε σύνολο τότε 487 κατοίκων, σκοτώθηκαν 140 και τραυματίστηκαν 35.

Ο «π» ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΗ

«Κοινή γη των περικειμένων χωρίων»

Ονομασία – Ιστορία

Η Κοινή πρέπει να είναι από τα νεότερα χωριά της περιοχής. Σύμφωνα με τους ιστορικούς Ζολώτα και Βίο, «η ονομασία του χωριού προέρχεται από το «Κοινή γη» των περικειμένων ομοίως χωριών, ων οι κάτοικοι καθ’ ορισμένην ημέραν μεταβαίνουσιν και καλλιεργούν τας γαίας του «Κουμμουνίου» πανδημεί μετά των γερόντων, λαμβάνει δε έκαστος τα προϊόντα ου επρόφθασε να καλλιεργήσει τμήματος».
Έως το 1990 ήταν Κοινότητα. Το 1994 εντάχθηκε στον πρώτο παλιό Δήμο Ιωνίας κι από το 1998 είναι Δημοτικό Διαμέρισμα, του νέου διευρυμένου Δήμου που προέκυψε από την Καποδιστριακή συνένωση των τότε Δήμων Ιωνίας και Ανέμωνα. Πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου είναι ο Ισ. Χατζίρης και μέλη οι Αλ. Δερέμπεης και Κ. Μονιώδης. Ο τελευταίος χρημάτισε πρόεδρος της Ένωσης Μαστιχοπαραγωγών πριν τη Διοίκηση Γαννιάρη.
Ο πληθυσμός του χωριού ποτέ δεν ξεπέρασε στα νεότερα χρόνια τους 400 κατοίκους, με εξαίρεση την περίοδο της Μικρασιατικής καταστροφής, όπου λόγω των προσφύγων αυξήθηκαν σημαντικά.
Σήμερα οι χειμωνιάτικοι κάτοικοι είναι γύρω στους 150. Οι περισσότεροι είναι ναυτικοί, καλλιεργητές μαστίχας, έμποροι, επιστήμονες και γεωργοκτηνοτρόφοι. Αν και αναλογικά μικρό χωριό, έχει αναδείξει πλήθος επιστημόνων, ειδικά γιατρούς, δασκάλους, καθηγητές, δικηγόρους και τεχνοκράτες. Έως τα τέλη της δεκαετίας του 1960 στην Κοινή λειτουργούσαν δύο κουρεία, πέντε μπακάλικα, πέντε καφενεία, ένα ραφείο, τέσσερα παπουτσίδικα, ένα μανάβικο, ένας φωτογράφος κι ένας καλαϊτζής. Από το 1920 έως το 1950 υπήρχαν δύο γιατροί κι ένας οδοντίατρος.

Προϊστορία

Στον οδικό άξονα προς τα Πατρικά υπάρχει η τοποθεσία «χαλασμένο χωριό», το οποίο πιθανά εγκαταλείφθηκε από παλιότερο, πριν το 1881 καταστροφικό σεισμό ή από την επιδημία πανώλης που θέρισε τη Χίο το 1600 περίπου.
Σύμφωνα με όσα γράφει στο βιβλίο του ο κ. Ν. Μονιώδης, εκεί κοντά είναι και οι τοποθεσίες Σώματα και Δάφνη. «Από μαρτυρία γέροντα που δεν μπόρεσα να διασταυρώσω η τοποθεσία Σώματα πήρε την ονομασία της από τα πολλά σώματα που υπήρχαν εκεί, εγκαταλειμμένα προφανώς από την προαναφερόμενη επιδημία. Ο οικισμός Δάφνη, βρισκόταν εκεί που είναι σήμερα η ομώνυμη εκκλησία Παναγία Δάφνη. Οι εναπομείναντες κάτοικοι αυτών των οικισμών, άλλοι ήλθαν στην Κοινή κι άλλοι έχτισαν τα Πατρικά».
Σύμφωνα με διάφορους περιηγητές, το χωριό ήταν κτισμένο κατά τα Βυζαντινά πρότυπα, με τείχος που αποτελούσαν γύρω – γύρω οι εξωτερικές πλευρές των σπιτιών, Πύργο και Κουλά (μεγάλη στρατιωτική βίγλα) και δύο πόρτες. Την Κάτω και την Πάνω Πόρτα, η οποία λεγόταν και του γύρου η πόρτα.
Η περιοχή πρέπει να εκατοικείτο από τους ελληνιστικούς χρόνους, όμως, αφού γύρω στο 1930 στη θέση «Κρινού» προς το Μοναστήρι της Επίσκεψης, σε τυχαία εκσκαφή χωραφιού, ανακαλύφθηκαν αρχαία ερείπια ναού της Ελληνιστικής περιόδου. Στη θέση Άγιοι Απόστολοι βρέθηκε μαρμάρινη πλάκα με γράμματα.

Παιδεία

Έως τις αρχές του 1900 περίπου στην τοποθεσία που και σήμερα ακόμη ονομάζεται «σκολειό», κοντά στην Κάτω Πόρτα και τον Άγιο Γαβρίλη, υπήρχε παράπηγμα που λειτουργούσε ως σχολείο. Μετά το 1912, με ευεργεσία της Λονδινείου Επιτροπής, κτίστηκε το πρώτο Δημοτικό Σχολείο στη θέση Λιβάδι, στα ερείπια του Παλιού Πύργου. Λειτούργησε ως το 1955. Έως τη 10ετία 1920-30 λειτουργούσε ως τριτάξιο κι όσοι ήθελαν στη συνέχεια πήγαιναν στο εξατάξιο σχολείο του Βουνού.
Το νέο σχολικό κτίριο άρχισε να κατασκευάζεται το 1950 περίπου και λειτούργησε από το 1955 σε χώρο όπου ήταν το παλιό νεκροταφείο του χωριού έως το 1985. Το 1965 είχε 50 μαθητές. Το 2003 οκτώ παιδιά του χωριού πήγαιναν στο σχολικό κέντρο Νενήτων.

Πανηγύρια

Παλιά χωριοεκκλησιά έως το 1875 ήταν ο Άγιος Νικόλαος. Η χάρη του τιμάται στις 6 Δεκεμβρίου. Δεν γίνεται πανηγύρι κάθε χρόνο. Πολιούχος του χωριού είναι η Ζωοδόχος Πηγή, στη θέση Λιβάδι, που κτίστηκε το 1875, στη θέση της ιδιωτικής εκκλησίας της Αγίας Άννας που παραχωρήθηκε στην Κοινότητα. Πανηγυρίζει την πρώτη Παρασκευή μετά το Πάσχα. Άλλο πανηγύρι γινόταν έως τη 10ετία του 1950 στο ξωκλήσι του Αγίου Ισιδώρου. Οι Κοινούσοι υποστηρίζουν ότι πάντα ξεχώριζαν για την πίστη τους.
Τη Νέα Τρίτη, το Νιότριτο όπως το λένε, γίνεται η περιφορά των εικόνων από το χωριό στο Μοναστήρι της Επίσκεψης και αντίστροφα και τη Μεγάλη Παρασκευή η μεταφορά του Επιταφίου από το Μοναστήρι προς το χωριό.

Το Αρσενικάτο

Επί τουρκοκρατίας, σε περίπτωση που σε οικογένειες αδελφών δεν υπήρχαν άνδρες, την περιουσία την κληρονομούσε όποιος άνδρας συγγενής των οικογενειών, αφήνοντας τις γυναίκες άκληρες.

Έθιμα
Αποκριάτικα μασκαρέματα, ο Κλείδωνας, το κάψιμο του Ιούδα, πετροπόλεμος με Βουνούσους και Νενητούσους κ.α. Δετός ονομαζόταν ο παραδοσιακός χορός.

Πρακτικοί

Από τις αρχές του αιώνα, πρακτικές μαμές ήταν η κυρά Πιπίνα – Μονιώδη και η κυρά Ελεονόρα Κωνσταντινίδη. Η κυρά Θεανώ Παπαδημητράκη ήταν πρακτική ορθοπεδικός και φαρμακοποιός. Μετεωρολόγος, με τα λεγόμενα μηνολόγια, ήταν ο μπάρμπα Τηλέμαχος Κολλιάρος.

Αλεπουδιάρηδες

Η παράδοση λέει ότι πολύ παλιά ένας Καλαμωτούσης κρεοπώλης πούλησε σε έναν Κοινούση μια αλεπού για κατσίκι και οι Κοινούσοι την έφαγαν. Γι΄ αυτό τους κόλλησαν το παρατσούκλι «Αλεπουδιάρηδες». Οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι το απόκτησαν λόγω της εξυπνάδας τους.

Πολιτιστικοί Σύλλογοι

Ο πρώτος Μορφωτικός Εκπολιτιστικός Σύλλογος του χωριού ιδρύθηκε το 1932 με πρώτο πρόεδρο τον «Αμερικάνο» ομογενή Οδ. Μαράτσο, τον οποίο διαδέχθηκαν ο Αρ. Μίχαλος κι ο Κ. Καραγιώργης.
Επαναδραστηριοποιήθηκε την περίοδο 1980-84. Είχε έντονη πολιτιστική δράση, μάζευε τα σκουπίδια, κατασκεύασε υπόστεγα σε δημόσιους χώρους, πρόβαλε ταινίες κάθε Σάββατο με την ιδιόκτητη κινηματογραφική του μηχανή. Το 2002 πρόσφερε 200.000 δρχ. για την επισκευή του Μοναστηριού της Επίσκεψης. Έχει αυτοδιαλυθεί από το 2003.
Σύλλογος Κοινούσων Αττικής. Για ένα ορισμένο διάστημα είχε μια δράση σχετικά καλή. Εδώ και μία 5ετία περίπου έχει αυτοδιαλυθεί.

ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

Οι κάτοικοι παραπονούνται ότι τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει κάποια έργα, τα περισσότερα όμως πολύ καθυστερημένα και κακότεχνα.

Αποχέτευση

Εδώ σημειώνονται τα περισσότερα. Πρόσφατα ολοκληρώθηκε ένα έργο, που κόστισε τελικά 8 εκ. με τιμή εκκίνησης τα 3. Οι κάτοικοι υποστηρίζουν ότι υπάρχουν κατασκευαστικά λάθη. Μεταξύ άλλων επισημαίνουν ότι η επιλογή διοχέτευσης στη δεξαμενή υποδοχής λυμάτων του χειμάρρου μετά το γεφυράκι και τη γεώτρηση Ζάφτη είναι λανθασμένη. Τα λύματα από το 2003 ξεχειλίζουν και τρέχουν προς το Κάτω Πηγάδι.

Γεωτρήσεις

«Μας σώζει», λένε, το ότι έχουμε αρδευτικό δίκτυο, γιατί το υδρευτικό έχει πολλά προβλήματα. Από τη γεώτρηση Κατράρη, που ανοίχτηκε επί Κλιαμενάκη, κατά διαστήματα τροφοδοτούνται και τα Πατρικά και η Καλαμωτή. Οι κάτοικοι υποστηρίζουν ότι το αρδευτικό δίκτυο που κατασκευάστηκε από τη δεξαμενή του Βουνούσικου προς Μοναστηριώτισσα, Πλατεία, Κάτω Πόρτα, Επίσκεψη ήταν λανθασμένη επιλογή, ενώ η δεύτερη διακλάδωση προς Πάνω Πόρτα και Μονολιά, δεν θα δουλέψει ποτέ, λόγω κακού σχεδιασμού και κατασκευαστικών προβλημάτων. Ακόμη ρωτάνε που πήγαν τα 7,5 εκ. που είχαν για μια γεώτρηση και μετά από πρόταση του Δήμου εντάχθηκαν στο Πρόγραμμα των αναπλάσεων. «Αν τα ‘δατε εσείς, τα ‘δαμε κι εμείς», λένε.

Νερό

Γεώτρηση Κατράρη

Το πρόβλημα είναι μεγάλο. Οι κάτοικοι δεν ξέρουν τι να κάνουν. Οι έλεγχοι δείχνουν ότι από τη γεώτρηση ξεκινάει καλό, αλλά στη συνέχεια στο δίκτυο βρίσκεται μολυσμένο με κοπρώδη μικρόβια. Η Δημοτική Αρχή δεν έχει κάνει τίποτα μέχρι στιγμής, παρά το ό,τι έχει υποσχεθεί.

Γεώτρηση Τοίλης

Από εδώ το πρόβλημα ξεκινάει για όλο το Δήμο, με τις γνωστές προεκτάσεις. Η Δημοτική Αρχή υποστηρίζει ότι σύμφωνα με τις εξετάσεις το νερό είναι εντάξει, άλλοι, σύμφωνα με άλλα αποτελέσματα, λένε ότι έχει πρόβλημα. «Τι να κάνουμε, δεν ξέρουμε. Εμείς πιστεύουμε το Δήμο», λένε.

Το φίλτρο

Άλλο θέμα. Επειδή στο δίκτυο διοχετευόταν χώμα από τη γεώτρηση Κατράρη, προτάθηκε η αγορά και τοποθέτηση ενός φίλτρου. Το έργο εγκρίθηκε, πληρώθηκε, κόπηκε ένταλμα που υπάρχει, αλλά το φίλτρο δεν μπήκε ποτέ. Αυτά επί Δημαρχίας Κλιαμενάκη. Το πρόβλημα διαπιστώθηκε επί Βαρκάρη αλλά δεν έγινε ακόμη τίποτα. Περίεργη είναι και μία υπόθεση αγοράς μηχανής παραγωγής ρεύματος κόστους 1 εκ. που αγοράστηκε για έκτακτες περιπτώσεις. Κάποιοι ήθελαν να την κρατήσουν δική τους. Η λύση δόθηκε δια της βίας.

Μέτρημα κατανάλωσης

Όπως υποστηρίζουν, έχει πολλά χρόνια να γίνει μέτρημα ρολογιού κατανάλωσης ύδρευσης. «Χρεώνουν το πάγιο σε όλους και νίπτουν τα χέρια τους. Έτσι, ένα ξενοδοχείο και μία γιαγιά πληρώνουν το ίδιο και αδικείται η γιαγιά», λένε.

Ανάπλαση πλατείας

Έγινε με πιστώσεις από το πρόγραμμα «Θησέας». 80 εκ. στοίχισε το έργο ανάπλασης για όλα τα Δημοτικά Διαμερίσματα. «Αρχικά μας είχαν δείξει απλά ένα πρόχειρο χαρτί με ένα σχεδιάκι και μας είπαν ότι θα γίνει από Δημοτικές πιστώσεις. Τους προτείναμε λειτουργικές τροποποιήσεις. Δεν έγιναν. Το έργο είναι κακότεχνο και δυσλειτουργικό. Μία πλατεία γίνεται για να φιλοξενεί τον κόσμο. Αυτή τον διώχνει». Καταλογίζουν κακοτεχνίες στο υδρευτικό της δίκτυο, στον τρόπο κατασκευής της, ενώ με την ανύψωση του τοιχίου, πάνω στη στροφή, εμποδίζεται η ορατότητα στην κυκλοφορία κι έχουν γίνει ατυχήματα.

ΤΑ ΕΡΓΑ

Είχαν εγκριθεί και προγραμματιστεί από το 2001-2 επί Δημαρχίας Κλιαμενάκη κι έγιναν τώρα: Πλακόστρωση από Παππά Αλέκου προς Κάτω Πόρτα (2001). Τσιμεντοστρώσεις στα Κατελύματα (2001), Αγελάστους, Νουμά, Βουλγάρα (2003), διάφορες πλακοστρώσεις κι εσωτερική οδοποιία (2003). Όλα πολύ καθυστερημένα. Τονίζουν ιδιαίτερα ότι όλο το έργο που έγινε στο χωριό το 2004 ήταν ύψους 1024 ευρώ.

Τεχνικό Πρόγραμμα 2004

Υποστηρίζουν ότι τα παρακάτω έργα έχουν ζητηθεί αλλά δεν έγινε κανένα.
Αγορά δύο ακινήτων (για το ένα υπάρχει δωρεά 1,5 εκ. από τον Δ. Κρομύδα). Η αγορά έγινε, απομένουν οι πλακοστρώσεις. Στην αναμονή βρίσκεται κι η τσιμεντόστρωση του δρόμου προς το μοναστήρι.
Δεξαμενή Κουτσουναούς, δρόμος προς Κουρή.
Δεν δουλεύουν τα φλοτέρ της γεώτρησης, ξεχειλίζει, τρέχουν τα νερά, καταστρέφουν μαστίχια και καλλιέργειες. Περιμένουν η Δημοτική Αρχή να ανταποκριθεί στις υποσχέσεις της.
Σημ.: Η πλειοψηφία του Τοπικού Συμβουλίου ανήκει στην παράταξη της πλειοψηφίας. Τα παράπονα είναι ομόφωνα. Για προοπτική ανάπτυξης, ας μην μιλήσουμε καλύτερα.

ΓΛΩΣΣΙΚΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ

Η Κοινή έχει παράδοση σε πανέμορφα αρχαία ονόματα.

Γυναικεία: Ανδρονίκη, Ανεζούλα, Ανθούλα, Ανθοδέσμη, Αννέλα, Αταλάντη, Αντιγόνη, Αριέττα, Αριστέα, Αρτεμισία, Αστερία, Ασπασία, Βαλεντίνη, Βιργινία, Βλασσία, Γενοβέφα, Γλυκερία, Δωροθέα, Ελεονόρα, Ελπινίκη, Ερασμία, Εριφύλη, Ευανθία, Ευγενία, Ευθυμία, Ευριδίκη, Ευρύκλεια, Ηλέκτρα, Θάλεια, Θεανώ, Θελξιόπη, Καλή, Καλλιόπη, Κλειώ, Κλεονίκη, Κλεοπάτρα, Κλημεντία, Κορνηλία, Κοραλλία, Λεβέντα, Λευκοθέα, Λουκία, Λουλουδιά, Μανιώ, Μαριάνθη, Μαριόγκα, Μαριγώ, Ματρώνα, Μαριωρή, Μελαθώ, Μαρουκώ, Μελπομένη, Όλγα, Ολυμπία, Πανώρια, Πέρδικα, Πηνελόπη, Πιπίνα, Πολύμνια, Πολυάνθη, Ροδόκλεια, Ρωμαλέα, Σαπφώ, Σουλτάνα, Τιμόκλεια, Φανιώ, Φιλιώ, Φλωρεντία, Χαρίκλεια, Ωραιάνθη.

Ανδρικά:Αριστόδημος, Αριστοφάνης, Αρχιμήδης, Ασκληπιός, Βίκτωρας, Βλάσσιος, Δαμιανός, Δημόκριτος, Δημοσθένης, Επαμεινώνδας, Ευθύμιος, Ευκλείδης, Ευρυπίδης, Ευρισθέας, Ηρακλής, Θεμιστοκλής, Θεόκριτος, Θρασύβουλος, Ιάκωβος, Κίμων, Κορνήλιος, Λεωνίδας, Λύσανδρος, Νεκτάριος, Οδυσσέας, Ορέστης, Παράσχος, Περίανδρος, Πολυδεύκης, Πολύδωρος, Πυθαγόρας, Σωκράτης, Τηλέμαχος, Τιμολέων, Φίλιππος.

Το Μοναστήρι Επισκέψεως της Θεοτόκου

Οι Κοινούσοι το σέβονται πραγματικά. Βρίσκεται στο Ν.Α. άκρο του χωριού. Ιδρύθηκε το 1667. Η ονομασία της είναι αφιερωμένη στην Επίσκεψη της Θεοτόκου στην Ελισάβετ.
Η παράδοση αναφέρει, ότι ο ναός υπήρχε πριν γίνει το Μοναστήρι και κτίσθηκε την εποχή που κτιζόταν κι η Νέα Μονή με απόφαση της Αυτοκράτειρας Θεοδώρας, αδελφής του Κωνσταντίνου Μονομάχου. Είχε αξιόλογες τοιχογραφίες που από άγνοια κάποιων δεν σώζονται σήμερα. Αριστουργηματικό θεωρείται και το ξυλόγλυπτο τέμπλο της. Είχε πολλές μοναχές. Το 1822 σφάχτηκαν όλες από τους Τούρκους. Το 1866 είχε είκοσι και το 1930 έξι. Τελευταία μοναχή ήταν η Ασπασία Μάγειρα, η οποία έφυγε το 1970 και εγκαταστάθηκε στο Μοναστήρι του Ταξιάρχη στα Νένητα.

Ο Μητροπολίτης Γρηγόριος Κωνσταντινίδης

Γεννήθηκε στην Κοινή το 1795. Κύπριος ο πατέρας του. Το 1828 εκλέχθηκε Μητροπολίτης Χίου, πρώτος μετά τη σφαγή του 1822, αν και ήταν ακόμη ιερομόναχος. Δούλεψε καλά, γι’ αυτό αργότερα του απένειμαν και τον τίτλο του Έξαρχου πάσης Ιωνίας, με τον οποίο τιτλοφορούνται από τότε όλοι οι Μητροπολίτες Χίου. Το 1837 μετατέθηκε στη Μητρόπολη Βιζύης και το 1855 επέστρεψε στη Χίο. Πέθανε από περιπνευμονία στις 9 Απριλίου 1856 σε ηλικία 61 ετών. Τάφηκε στο νεκροταφείο του Αγ. Γιάννη Προδρόμου. Η επιτάφιος μαρμάρινη πλάκα του μεταφέρθηκε το 2003 στο μοναστήρι της Επίσκεψης.



ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΧΙΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΗΜΕΡΩΝ:

» ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΧΙΟΥ (31/10/2005)

» ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΧΙΟΥ (17/10/2005)

» ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΧΙΟΥ (11/10/2005)

» ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΧΙΟΥ (03/10/2005)

» ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΧΙΟΥ (27/09/2005)

 

 
ΚΑΙΡΟΣ:
11-18
6-7

ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ:
Γρηγορίου Νεοκαισαρείας,
Γεναδίου
ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ:
Διημερεύει
ΧΑΡΛΑΣ Βενιζέλου 78
Διανυκτερεύει
ΜΙΧΑΛΙΟΣ Νοσοκομείο

ΒΕΝΖΙΝΑΔΙΚΑ:
ΑΤΣΑΛΗΣ Αγιοδεκτεινή, Κάμπος
ΤΣΟΥΡΟΥΣ Λ.Ενώσεως, Αεροδρόμιο
ΣΑΒΒΑΚΗΣ Καλουτά 34
ΤΣΟΦΛΙΑΣ Γρου
ΔΙΟΜΑΤΑΡΗΣ Καταρράκτης
ΚΛΑΔΙΑΣ Αρμόλια
ΒΑΒΥΛΟΥΣΑΚΗΣ Βέσσα/Λιθί

ΠΛΟΙΑ:
Από ΠΕΙΡΑΙΑ για ΧΙΟ
12.30 ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ
19.00 ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ
Από ΧΙΟ για ΠΕΙΡΑΙΑ
22.00 ΜΥΤΙΛΗΝΗ
00.30 ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ
Από ΧΙΟ για ΜΥΤΙΛΗΝΗ
19.00 ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ
05.00 ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ

ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ:
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ
ΑΘΗΝΑ-ΧΙΟ 05.45-15.45-18.50
ΧΙΟ-ΑΘΗΝΑ 07.00-17.00-20.05
AEGEAN AIRLINES
ΑΘΗΝΑ-ΧΙΟ 06.55-15.30
ΧΙΟ-ΑΘΗΝΑ 08.15-16.50





 
"ΠΟΛΙΤΗΣ" - ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΧΙΑΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ
ΤΗΛ: 22710-81314, 81315 - FAX: 22710-81316 - EMAIL:
polnews@otenet.gr
Σχεδιασμός & Φιλοξενία: Chiosnet